Inbjudan till utställare

Viktig information till alla utställare:


Välkomna till LindeDagen onsdag 22 maj 2024


För att LindeDagen ska bli så lyckad som möjligt för både utställare och besökare vill vi att ni som utställare ska känna till och följa detta:


Tider att passa på LindeDagen onsdag 22 maj 2024:


Kl 12-24: Er utställarplats disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. När ni kommer till ert utställarområde (senast kl 15:00) finns våra kontaktpersoner på plats för att anvisa er utställarplats.


Kl 16-19: Ni svarar för att er utställarplats är iordningsställd och bemannad under utställartiden kl 16:00-19:00 - men ni får givetvis vara kvar efter 19:00 om så önskas. El kopplas ur senast kl 20:00.


Efter kl 15 är det inte tillåtet att köra bilar eller andra fordon på utställningsområdet. OBS att vi av säkerhetsskäl kommer att blockera infarter för bilar till utställarområdet. Ska ni ha med bil eller annat fordon på er utställarplats måste dessa finnas på plats senast kl 15:00.


Efter kl 20 dock senast kl 24 ska er utställarplats med närmaste omgivning vara städad och återställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.


Detta erbjuder vi våra utställare:


Vi erbjuder er en utställarplats enligt tidigare utskickad Bekräftelse på bokad utställarplats - se https://lindedagen.se/utstallare.html där det även framgår om ni bokat bord och/eller el. En mer detaljerad anvisning av er utställarplats kommer att göras när ni anländer på LindeDagen.


  • Har ni valt att hyra ett "mässbord" i tält för 500 kronor ska bord och tält finnas på plats senast kl 12:00.
  • Har ni valt att hyra ett "mässbord" utan tält för 300 kronor ska bordet finnas på plats senast kl 12:00.
  • Om ni inte valt något "mässbord" ordnar ni något eget inom det utrymme som ni har till förfogande.
  • Har ni valt att få tillgång till "el" för 100 kronor måste ni som utställare ta med en jordad skarvsladd på minst 6 meter (som i sig inte får bestå av flera skarvade sladdar). Närmaste eluttag anvisas av våra kontaktpersoner när ni anländer till utställarplatsen.


Vi svarar för samordning och gemensam marknadsföring av LindeDagen - men alla utställare får och bör givetvis bidra till att marknadsföra sin egen medverkan genom att bjuda in besökare till dagen. Här är finns mallar att ladda ned och använda fritt = https://lindedagen.se/marknadsforing.html >> OBS: vi kommer INTE att ha möjlighet att erbjuda färdiga affischer/banners för utställare som förra året.


OM ni har något "extra" att erbjuda besökarna i år får ni gärna skicka information om detta till info@lindedagen.se för eventuell möjlighet att vi uppmärksammar detta i vår gemensamma marknadsföring. Vi behöver underlag snarast möjligt - dock senast 1 maj.


Detta förväntar vi oss av våra utställare:


Ni svarar för allt praktiskt kring er utställarplats - dvs stolar och bord (som inte är beställda i anmälan), material, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs.


Försäljning av relevanta varor och tjänster kan i vissa fall tillåtas. Kontakta gärna projektledningen för mer information. Men helst ser vi att LindeDagen är ett gratisnöje för besökarna.


I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.


Vi reserverar oss för eventuella extra säkerhetsåtgärder som kan tillkomma i vårt polistillstånd för evenemanget.


Välkomna att presentera era verksamheter under trevliga och trivsamma former!


Kontaktpersoner för respektive utställarområde:


A: Bodgatan-Smedjegatan:

Margareta Wentzel och Mia Näf 


B: Loppholmarna:

Bo Eriksson och Anders Svensson 


C: Smedjegatan-Köpmangatan:

Margareta Wentzel och Mia Näf 


D: Köpmansgatan-Södra Torggatan:

Margareta Wentzel och Mia Näf 


E: Södra Torggatan-Trädgårdsgatan:

Dan Johansson och Stig-Inge Wentzel 


Kontaktpersoner för övergripande frågor:


Projektledning:

Stig Inge Wentzel - 072 542 35 16 - stig-inge.wentzel@hotmail.com


Administration/Ekonomi:

Leif Ohlsson - 076 784 42 72 - leif.hugo.lo@gmail.com


Marknadsföring/Information:

Sven Carlsson - 070 544 62 32 - svencarlsson@telia.com

Inbjudan till utställare på LindeDagen 22 maj 2024

Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun - välkomna att presentera era verksamheter för nya målgrupper under trivsamma former. Tillsammans presenterar vi det mesta av det bästa med Lindesberg,

 

  • När: Onsdag 22 maj 2024 kl 16-19
  • Var: Efter Strandpromenaden och på Loppholmarna i sjöstaden Lindesberg
  • Vad: En unik möjlighet för utställarna att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former


För anmälan som utställare på LindeDagen 2024:


  • Steg 1: Välj önskat utställarområde >> och fyll i era uppgifter i detta webbformulär (som öppnas 8 januari) >>

  • Steg 2: Ni får en bekräftelse via epost på att vi mottagit er anmälan.

  • Steg 3: När ert utställarområde är fyllt (eller senast 22 april) får ni en mer detaljerad karta över er utställarplats + mer detaljerad information inför LindeDagen med kontaktuppgifter till Rotarys områdesansvariga.

 

Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:

 

  • Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun - och samtidigt  ha lite roligt under trivsamma former.
  • Inpendlare till Lindesbergs kommun: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare - genom att upptäcka hur roligt och trevligt vi har det i Lindesberg.

 

Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:

 

  • Att erbjuda företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun möjligheten att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former;
  • Att genom projektet LindeDagen bidra till att profilera och marknadsföra Lindesbergs Rotaryklubb som en förening som verkar både globalt och lokalt.
  • Att genom utställarbidrag (från kommersiella aktörer) skapa ekonomiska möjligheter för Rotary att ge bidrag till lokala och globala projekt.

 

Detta erbjuder vi våra utställare:


  • Vi erbjuder en utställarplats på lämplig plats och yta efter Strandpromenaden eller på Loppholmen - om möjligt efter era önskemål som ni anger vid anmälan.
  • Välj själv om ni vill hyra ett "mässbord" i tält för 500 kronor (finns bara på vissa utställarområden) eller enbart ett "mässbord" för 300 kronor (finns tillgängliga på alla områden) - eller om ni vill ha ett eget mässbord/tält/eller annat.
  • Tillgång till el kan erbjudas för 100 kronor på alla utställarområden. Varje utställare som ska ha el måste ta med egen jordad skarvsladd minst 6 meter.
  • Vi och våra medarrangörer svarar för samordning och gemensam marknadsföring av evenemanget - men alla utställare får och bör givetvis bidra till att marknadsföra sin egen medverkan genom att bjuda in besökare till dagen.
  • Senast en månad före LindeDagen kommer en bekräftelse med mer information om utställarplats, värt att veta som utställare och kontaktuppgifter till Rotayrs områdesvärdar.


Detta förväntar vi oss av våra utställare:


  • Ni svarar för allt praktiskt kring er utställarplats - dvs stolar och bord (som inte är beställda i anmälan), material, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs (ange gärna i er anmälan om ni avser att göra något som kan tänkas kräva specialtillstånd).
  • Ni svarar för att er utställarplats är iordningsställd och bemannad under utställartiden kl 16:00-19:00 - men ni får givetvis vara kvar efter 19:00 om så önskas.
  • Platsen disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. El kopplas ur senast kl 20:00.
  • Efter kl 15 är det inte tillåtet att köra bilar på utställningsområdet. OBS att vi av säkerhetsskäl kommer att blockera infarter för bilar till utställarområdet.
  • Er utställarplats med närmaste omgivning ska vara städad och återställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.
  • Försäljning av relevanta varor och tjänster kan i vissa fall tillåtas. Kontakta gärna projektledningen för mer information. Men helst ser vi att LindeDagen är ett gratisnöje för besökarna.
  • Bemanna gärna era utställarplatser så att alla berörda får möjlighet att ta del av andra verksamheter under LindeDagen. Vad ni gör vet ni säkert redan - ta därför chansen att lära känna andra verksamheter.
  • I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.
  • Vi reserverar oss för eventuella extra säkerhetsåtgärder som kan tillkomma i vårt polistillstånd för evenemanget.


Sponsorsavgifter:


  • Företag och andra kommersiella verksamheter betalar en avgift på 3.000 kr som obligatoriskt sponsorsbidrag till lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevligare att bo, leva och verka i. Ange faktureringsuppgifter i anmälan.

  • Föreningar och andra ideella verksamhet deltar kostnadsfritt - men alla som vill får givetvis bidra till kommande lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevliga att bo, leva och verka i. Ange i så fall faktureringsuppgifter och hur mycket ni vill bidra med i anmälan.


LindeDagen lockar varje år tusentals besökare som får lära känna det mesta av det bästa med Lindesberg under trivsamma former.