LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb
Viktig information till alla utställare:
Välkomna till LindeDagen onsdag 22 maj 2024
För att LindeDagen ska bli så lyckad som möjligt för både utställare och besökare vill vi att ni som utställare ska känna till och följa detta:
Tider att passa på LindeDagen onsdag 22 maj 2024:
Kl 12-24: Er utställarplats disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. När ni kommer till ert utställarområde (senast kl 15:00) finns våra kontaktpersoner på plats för att anvisa er utställarplats.
Kl 16-19: Ni svarar för att er utställarplats är iordningsställd och bemannad under utställartiden kl 16:00-19:00 - men ni får givetvis vara kvar efter 19:00 om så önskas. El kopplas ur senast kl 20:00.
Efter kl 15 är det inte tillåtet att köra bilar eller andra fordon på utställningsområdet. OBS att vi av säkerhetsskäl kommer att blockera infarter för bilar till utställarområdet. Ska ni ha med bil eller annat fordon på er utställarplats måste dessa finnas på plats senast kl 15:00.
Efter kl 20 dock senast kl 24 ska er utställarplats med närmaste omgivning vara städad och återställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.
Detta erbjuder vi våra utställare:
Vi erbjuder er en utställarplats enligt tidigare utskickad Bekräftelse på bokad utställarplats - se https://lindedagen.se/utstallare.html där det även framgår om ni bokat bord och/eller el. En mer detaljerad anvisning av er utställarplats kommer att göras när ni anländer på LindeDagen.
Vi svarar för samordning och gemensam marknadsföring av LindeDagen - men alla utställare får och bör givetvis bidra till att marknadsföra sin egen medverkan genom att bjuda in besökare till dagen. Här är finns mallar att ladda ned och använda fritt = https://lindedagen.se/marknadsforing.html >> OBS: vi kommer INTE att ha möjlighet att erbjuda färdiga affischer/banners för utställare som förra året.
OM ni har något "extra" att erbjuda besökarna i år får ni gärna skicka information om detta till info@lindedagen.se för eventuell möjlighet att vi uppmärksammar detta i vår gemensamma marknadsföring. Vi behöver underlag snarast möjligt - dock senast 1 maj.
Detta förväntar vi oss av våra utställare:
Ni svarar för allt praktiskt kring er utställarplats - dvs stolar och bord (som inte är beställda i anmälan), material, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs.
Försäljning av relevanta varor och tjänster kan i vissa fall tillåtas. Kontakta gärna projektledningen för mer information. Men helst ser vi att LindeDagen är ett gratisnöje för besökarna.
I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.
Vi reserverar oss för eventuella extra säkerhetsåtgärder som kan tillkomma i vårt polistillstånd för evenemanget.
Välkomna att presentera era verksamheter under trevliga och trivsamma former!
Kontaktpersoner för respektive utställarområde:
A: Bodgatan-Smedjegatan:
Margareta Wentzel och Mia Näf
B: Loppholmarna:
Bo Eriksson och Anders Svensson
C: Smedjegatan-Köpmangatan:
Margareta Wentzel och Mia Näf
D: Köpmansgatan-Södra Torggatan:
Margareta Wentzel och Mia Näf
E: Södra Torggatan-Trädgårdsgatan:
Dan Johansson och Stig-Inge Wentzel
Kontaktpersoner för övergripande frågor:
Projektledning:
Stig Inge Wentzel - 072 542 35 16 - stig-inge.wentzel@hotmail.com
Administration/Ekonomi:
Leif Ohlsson - 076 784 42 72 - leif.hugo.lo@gmail.com
Marknadsföring/Information:
Sven Carlsson - 070 544 62 32 - svencarlsson@telia.com
Inbjudan till utställare på LindeDagen 22 maj 2024
Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun - välkomna att presentera era verksamheter för nya målgrupper under trivsamma former. Tillsammans presenterar vi det mesta av det bästa med Lindesberg,
För anmälan som utställare på LindeDagen 2024:
Steg 1: Välj önskat utställarområde >> och fyll i era uppgifter i detta webbformulär (som öppnas 8 januari) >>
Steg 2: Ni får en bekräftelse via epost på att vi mottagit er anmälan.
Steg 3: När ert utställarområde är fyllt (eller senast 22 april) får ni en mer detaljerad karta över er utställarplats + mer detaljerad information inför LindeDagen med kontaktuppgifter till Rotarys områdesansvariga.
Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:
Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:
Detta erbjuder vi våra utställare:
Detta förväntar vi oss av våra utställare:
Sponsorsavgifter:
Företag och andra kommersiella verksamheter betalar en avgift på 3.000 kr som obligatoriskt sponsorsbidrag till lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevligare att bo, leva och verka i. Ange faktureringsuppgifter i anmälan.
Föreningar och andra ideella verksamhet deltar kostnadsfritt - men alla som vill får givetvis bidra till kommande lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevliga att bo, leva och verka i. Ange i så fall faktureringsuppgifter och hur mycket ni vill bidra med i anmälan.
LindeDagen lockar varje år tusentals besökare som får lära känna det mesta av det bästa med Lindesberg under trivsamma former.
LindeDagen är ett lokalt projekt som ägs och drivs av Lindesbergs Rotaryklubb