Inbjudan till utställare

Inbjudan till utställare på LindeDagen 21 maj 2025


Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun - välkomna att presentera era verksamheter för nya målgrupper under trivsamma former. Tillsammans presenterar vi det mesta av det bästa med Lindesberg,


  • När: Onsdag 21 maj 2024 kl 16-19
  • Var: Efter Strandpromenaden och på Loppholmarna i sjöstaden Lindesberg
  • Vad: En unik möjlighet för utställarna att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former


För anmälan som utställare på LindeDagen 2025:



  • OBS 1: Välj en plats som inte redan är reserverad för eller bokad av annan utställare.
  • OBS 2: På Loppholmarna finns utställarplatser med bord i sex tält: Ett tekniktält för teknikföretag och teknikutbildningar; Ett Linde City-tält för medlemmar i Linde City; Ett kulturtält för kulturverksamheter; Tre tält som är öppna för alla utställare. Utställarplats med bord i tält kostar 550 kronor utöver eventuell utställaravgift.
  • OBS 3: På övriga utställarplatser erbjuds en utställaryta på minst fem meter med möjlighet att hyra bord (för 350 kronor/bord) och tillgång till el (för 100 kronor/utställarplats).


  • Ni får en bekräftelse via epost på att vi mottagit er anmälan.
  • När ert utställarområde är fyllt (eller senast 21 april) får ni en mer detaljerad karta över er utställarplats + mer detaljerad information inför LindeDagen med kontaktuppgifter till Rotarys områdesansvariga.


Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:


  • Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun - och samtidigt ha lite roligt under trivsamma former.
  • Inpendlare till Lindesbergs kommun: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare - genom att upptäcka hur roligt och trevligt vi har det i Lindesberg.


Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:


  • Att erbjuda företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun möjligheten att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former;
  • Att genom projektet LindeDagen bidra till att profilera och marknadsföra Lindesbergs Rotaryklubb som en förening som verkar både globalt och lokalt. Läs mer om Lindesbergs Rotaryklubb >>
  • Att genom utställarbidrag (från kommersiella aktörer) skapa ekonomiska möjligheter för Rotary att ge bidrag till lokala och globala projekt. Läs mer om senaste bidragen >>


Detta erbjuder vi våra utställare:


  • Vi erbjuder en utställarplats på lämplig plats och yta efter Strandpromenaden eller på Loppholmen - om möjligt efter era önskemål som ni anger vid anmälan.
  • Välj själv om ni vill hyra ett "mässbord" i tält för 550 kronor (finns bara på vissa utställarområden) eller enbart ett "mässbord" för 350 kronor (finns tillgängliga på alla områden) - eller om ni vill ha ett eget mässbord/tält/eller annat.
  • Tillgång till el kan erbjudas för 100 kronor på alla utställarområden. Varje utställare som ska ha el måste ta med egen jordad skarvsladd på minst 6 meter.
  • Vi och våra medarrangörer svarar för samordning och gemensam marknadsföring av evenemanget - men alla utställare får och bör givetvis bidra till att marknadsföra sin egen medverkan genom att bjuda in besökare till dagen.
  • Senast en månad före LindeDagen kommer en bekräftelse med mer information om utställarplats, värt att veta som utställare och kontaktuppgifter till Rotayrs områdesvärdar.


Detta förväntar vi oss av våra utställare:


  • Ni svarar för allt praktiskt kring er utställarplats - dvs stolar och bord (som inte är beställda i anmälan), material, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs (ange gärna i er anmälan om ni avser att göra något som kan tänkas kräva specialtillstånd).
  • Ni svarar för att er utställarplats är iordningsställd och bemannad under utställartiden kl 16:00-19:00 - men ni får givetvis vara kvar efter 19:00 om så önskas.
  • Platsen disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. El kopplas ur senast kl 20:00.
  • Efter kl 15 är det inte tillåtet att köra bilar på utställningsområdet. OBS att vi av säkerhetsskäl kommer att blockera infarter för bilar till utställarområdet.
  • Er utställarplats med närmaste omgivning ska vara städad och återställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.
  • Önskas tillstånd att sälja något på LindeDagen? Ange detta i anmälan som utställare. LindeDagen är ingen marknad - därför beviljas tillstånd endast i speciella fall.
  • Kommer ni att ha något som låter på LindeDagen som kan störa andra utställare? Ange detta i anmälan som utställare. Rotary förbehåller sig rätten att anvisa annan utställarplats än önskad placering vid behov.
  • Bemanna gärna era utställarplatser så att alla berörda får möjlighet att ta del av andra verksamheter under LindeDagen. Vad ni gör vet ni säkert redan - ta därför chansen att lära känna andra verksamheter.
  • I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.
  • Vi reserverar oss för eventuella extra säkerhetsåtgärder som kan tillkomma i vårt polistillstånd för evenemanget.


Kostnad för utställarplatser:


  • Företag och andra kommersiella verksamheter betalar en avgift på 3.000 krsom obligatoriskt sponsorsbidrag till lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevligare att bo, leva och verka i. Ange faktureringsuppgifter i anmälan.
  • Föreningar och andra ideella verksamhet deltar kostnadsfritt -men alla som vill får givetvis bidra till kommande lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevliga att bo, leva och verka i. Ange i så fall faktureringsuppgifter och hur mycket ni vill bidra med i anmälan.
  • Tillkommande hyror: För bord i tält: 550 kronor. För enbart bord: 350 kronor. För tillgång till el: 100 kronor.


Kontaktpersoner för övergripande frågor:



LindeDagen lockar varje år tusentals besökare som får lära känna det mesta av det bästa med Lindesberg under trivsamma former.